04.03.2010

Så er det snart

Og jeg har ikke fået skrevet... Vores ene bil har været brudt sammen 2 gange på en uge - den ene gang på Køge Bugt motorvejen i morgentrafikken, og ja, der har bare i det hele taget været kaotisk, i hvert fald oplevet gennem mine øjne, for jeg har egentlig bare brug for ro nu. Ro til at blive mentalt klar, få ryddet op i alt der skal ryddes op i, også indvendigt.
Jeg har forsøgt at forberede alt til familien. Og har knoklet alt for meget på den konto. Der er mad til 14 dage i fryseren og skrevet skemaer og huskesedler i lange baner.
Men der er jo også lige en 3 og en 5 års fødselsdags der skal fejres de næste 2 dage og min dårlige samvittighed over at jeg ikke synes jeg slår til. Nilas ville have haft børnehaven med hjem, og jeg måtte skuffe ham med et nej. Har forsøgt at kompensere ved at lave en Bakugan kage - og så ville han hellere have haft en kagemand. Suk.
Nu har jeg så til gengæld så ondt i mit højre ben og fod, af at have stået og rodet med det den halve dag, at ikke engang mine ekstra piller hjælper.

Jeg er nervøs nu.
Ved ikke præcis hvad jeg er mest nervøs for. Måske hvordan familien skal klare sig.
Men så er jeg jo heller ikke vigtigere vel, selvfølgelig skal de nok klare sig. Håber bare alle børn får sin medicin hver dag,at  dyrene også får mad og Otto ikke bliver for ked af det. De andre ved hvordan det er at være adskilt fra moar, men Otto er ret tæt på mig og har kun prøvet at være væk en enkelt overnatning.

Mange spørger mig om jeg kommer til at ride eller løbe igen. Men jeg ved det jo ikke. Og det er lagt væk på en hylde der er så højt oppe at jeg ikke kan nå det, men må nøjes med bare at tænke på at det ligger dér og venter på mig.
En sagde for nylig et eller andet om hvad man vil tænke tilbage på nå man er 90 og ærgre sig over at man ikke fik gjort noget mere ved.
Jeg er godt nok  ikke 90, men jeg ærgrer mig meget over at jeg ikke fik løbet og redet endnu mere mens jeg kunne.
Jeg skulle være blevet indenfor galoppen. Det halve år jeg fik på galopheste, inden min ryg stod af, var fantastisk. Endelig var jeg kommet hjem igen.
Nu er det nok for sent, og de drømme jeg havde knyttede sig netop til dét. Det er et stort tab, og hvis ikke jeg kan genoptage det, må jeg nok arbejde på at finde nye drømme.
Det er for tidligt ikke længere at drømme om noget, når man er 35 år.
Jeg er bare gået i stå i min luftlomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar