23.03.2010

2 uger efter operation

Hvis man spænder en barberskraber på håndtaget af en tåvasker ved hjælp af en elastik kan man godt barbere sine ben, selvom man ikke kan bøje sig forover! Man KAN så også godt skære sig lidt, når skidtet smutter, men man må jo lide for skønheden eller noget!
I formiddag fik jeg desuden bakset strømper på med min strømpepåtager og taget sko på ved hjælp af min gribetang, og så gik jeg ud i det fri. Ikke langt, faktisk kun hen forbi naboens hus og tilbage igen, men det er en start og fra nu af vil jeg gå tur hver eneste dag og nyde solen, eller blæsten eller regnen. Lade turene blive længere og længere og mærke at min ryg bliver langsomt i stand til at klare mere og mere.
Jeg har en plan om at starte med at lave lidt varmtvands bassin øvelser når der er gået 6 uger og det er om præcis 4 uger.
Utroligt at der allerede er gået 2 uger!
Jeg er begyndt udtrapning af medicin. Det går udmærket indtil videre. Jeg skal tage 5 mg Oxycontin fra skiftevis morgen og aften hver 2. dag.
Egentlig kunne jeg pille stripsene af mit sår i dag, men jeg tør ikke gøre det selv da de skal nuldres forsigtigt af så men ikke få revet op i noget. Det kan jeg ikke selv, når jeg ikke kan se hvad der foregår, så de må sidde lidt endnu.
Min kvalme er næsten forsvundet, men min appetit er ikke så stor.
Jeg har svært ved at ligge på siden, især venstre. Jeg får smerter hele vejen fra hoften og ud i foden, men omvendt kan jeg ikke klare kun at ligge på ryggen hele tiden, så jeg prøver at skifte ofte.
Jeg begynder at trænge til at komme mere ud. Fx skal Lucas til klubmesterskab i karateklubben på lørdag og det er rigtig surt at jeg ikke kan være med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar