18.03.2010

Min aktuelle udfordring


Det er dejligt at være hjemme, men det er også en udfordring!
Jeg kan ingenting, jeg må ingenting, og langsomt aftager mine smerter.
Desværre er det IKKE ensbetydende med at jeg kan starte op med almindelige aktiviteter.
Jeg må fortsat ikke på nogen måde belaste min ryg, dvs max løfte 1-2 kg og kun tæt ind til kroppen. Ingen vrid, drejninger, for eller bagoverbøjninger. Kun sidde i 10-15 minutter. Hele tiden have adgang til at lægge mig i samme øjeblik jeg mærker den mindste træthed eller smerte i ryggen.
Idag har jeg haft det en lille smule bedre på smertefronten, og det er dejligt, men puuuh dagen bliver altså lang.
Når børnene kommer hjem er det meget begrænset hvad jeg kan stille op, i hvert fald med de små og jeg går mere i vejen end er til nytte hvis jeg forsøger at være med i noget. Det er svært.
Det er lidt nemmere med de store, de kan jo fysisk klare sig selv og jeg kan sagtens snakke og hygge mig med dem uden at kunne foretage mig ret meget fysisk.
Otto fik dog puttet i min seng til aften. Han kunne ikke sove og spurgte om han måtte komme over i mors seng. Så måtte det jo komme an på en prøve, Min nye madras er sådan en hård en som ikke 'gynger' så hvis kan kunne ligge stille var det jo ok. Det plejer han jo ikke at kunne, tværtimod plejer han at okse rundt og slå kolbøtter og hvad har vi, men i dag lå han mussestille og faldt i søvn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar