17.03.2010

Udskrivning

Mandag var dagen hvor 3 ud af 4 skulle udskrives, men da der var sygdom blandt lægerne, havde de en smule stress på.
I løbet af dagen fik jeg en udskrivningssamtale som dels var en evaluering af forløbet, information om fremtiden hjemme mm. Jeg foregik med en sygeplejerske og var en god måde at få afrundet på.
Der kom også en fys. og gav de sidste instruktioner.
Jeg skal starte genoptræning efter 12 uger i kommunalt regi. Dvs på plejehjemmet ligesom sidst. SUK. Jeg fik også gennemgået hjælpemidlerne en sidste gang.

Anders kom kl 13.30 og kl 14 fik jeg ekstra morfin til turen hjem, men lægen blev kaldt til operation og jeg kom derfor til at vente til kl. 17 før han kom og udskrev mig.
Jeg fik skema til udtrapning af medicin, piller til den første dag og en snak om hvordan status var, og om så spurgte jeg til genoptræning på Montebello i Spanien.
Han mente bestemt det ville være en god ide, men jeg skulle ikke starte med det allerede efter 12 uger. Hvis det kunne gøres så jeg først fik noget genoptræning i kommunalt regi, og derefter kom på Montebello ville det være rigtig godt. Han mente det ville være for stor belastning at lægge ud med et 3 ugers intensivt forløb som start. Og det giver jo meget god mening.

Jeg var nødt til at få en pille mere, også mod kvalme, og så drog vi ellers af sted i langsomt tempo, mod bilen.
På den måde endte jeg med at have fået rigtig meget medicin, så turen hjem gik bedre end jeg havde frygtet, selvom det på ingen måde var behageligt. Vi holdt 3-4 pauser undervejs, og det var dejligt og lidt overvældende at komme hjem til min dejlige familie. Klokken var næsten 20 før jeg nåede hjem, så de små skulle i seng ret hurtigt og det var nok meget godt, for der var ikke ret meget tilbage på min energifront.
Anders og Malthe havde rykket rundt i soveværelset så jeg nu har min egen seng og jeg har også fået et skråbord som kan køres ind over sengen, så jeg kan ligge ned og skrive på min netbook.


Såret ser sådan ud, gemt bag strips. Snittet er lagt i det gamle ar, så det kommer nok ikke til at være så meget anderledes. Måske lidt længere, det er svært at vurdere...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar